Яна и Любо са истинското олицетворение на израза partners in crime. Двамата са едновременно създатели и партньори в бранда за ръчно изработени мебели от дърво Ourhood, но и семейство с две прекрасни слънчеви деца в живота. Той е майсторът, който заедно с екип от опитни дърводелци прекарва безброй неуморни часове в работилницата, където се раждат красивите им мебели. Тя пък е дизайнерът, който оформя цялостната нежна визия и красива стилистика и се грижи с помощта на социалните мрежи Ourhood да е достатъчно разпознаваема и видима марка за света.

Раждането на сина им се оказва съдбоносно и за раждането на бранда. Двамата решават да му направят красиво и функционално дървено столче за хранене, известно като “Столчето на Мил”. За кратко време то добива голяма популярност и за да го представят по различни събития и базари, правят маса, която също впечатлява посетителите и поръчки започват да летят не само за столчето. В началото от приятели и роднини, а постепенно и от все повече други клиенти. “Любо се влюби в работата с масив и реши да се отдаде на занаята. А аз, след като създадох визията на бранда, започнах да намирам все повече вдъхновение за експерименти с дизайн, стил и интериор. И така открихме нещо, което ни е интересно и ни носи удоволствие и го съчетахме с това, в което сме добри”, разказва Яна.

В началото нямат никакъв предприемачески опит и се учат на принципа проба - грешка. “А сега пък сме станали хора-оркестри, които изпълняват функциите на цели екипи и на моменти сме изключително претоварени.” С времето разбират и че едно от най-големите предизвикателства е да развиваш бизнес с човека, с когото живееш и имаш семейство: “Носи своите позитиви, разбира се, но и изисква много толерантност и търпение, което понякога е трудно в динамиката на работата.”

Как успяват? Може би разковничето е закодирано в името, с което правят препратка към думите в английския, които съдържат hood в края си (като neighborhood, childhood, motherhood, adulthood) и се отнасят за определено време или пространство, в което живеем. “Ourhood е нашето кътче в света, нашето време и пространство, в което ние творим, както на нас ни харесва. Носи ни чувство на свобода, в която сами определяме границите.”

Трудностите от пролетта на 2020 г. при тях се оказват различни от масовите: “Когато хората се затвориха по домовете си, имаха възможност и време да обърнат внимание на интериора си и всъщност поръчките ни драстично скочиха. Което звучи добре, но производството ни се претовари до такава степен, че майсторите ни изнемогнаха физически. Доста се натовариха и психически. Имахме големи забавяния с поръчки, което се отрази на качеството на услугата ни. За щастие успяхме да стабилизираме нещата и сме в процес на разширяване на екипа и работилницата.” Двамата казват още, че ситуаицята не ги е направила по-гъвкави, а по-скоро по-твърди, защото им се е наложило да бъдат по-издръжливи и упорити. “Въпреки всичко се концентрирахме върху положителното и оценяваме интереса към нас! Благодарни сме, че заедно с Ourhood се развиваме и ние.”
Тази Коледа, освен обичайните красиви, изчистени продукти от дърво, при тях ще открием приказни евкалиптови коледни венци за празничното настроение у дома, дъска за рязане или плато за сервиране, както и подаръчни ваучери с намаления за изработка на мебели по избор. А освен всичко познато, обмислят скоро да представят и детска серия мебели, аксесоари и играчки, а защо не и възродена версия на “Столчето на Мил”?

Ourhood, или своето кътче време и пространство, може да откриете на instagram.com/ourhood и във Фейсбук.