Думисани Карамански поставя пред себе си, а и пред публиката въпроса кой е маминото синче? В изложбата “Мавзолеят на маминото синче“, която продължава до 20 октомври в галерия Credo Bonum, авторът не дава еднозначни отговори и задава нееднозначни въпроси, стъпвайки на раменете на саморефлексията. Всеки помен от биографична истина обаче се разтваря в налудничава абсурдна приказка. В тези на пръв поглед силно лични и кодирани наративи се усеща, че Думисани Карамански е силно ангажиран със съвременната действителност, в която съществуването на някои от нас е превърнато в политическа, социална, психологическа и телесна съпротива. Картините на Думисани говорят за този свят, но вместо преразказ в тях има нова митология, която дава по-иронична и по-истинна представа за реалността, пише за изложбата Дина Стоев, чието собствено подобие се появява в две от картините. Онова, което авторът постига, е не само да обсъжда себе си от една особена гледна точка, но и да покани приятелите си да участват по един или друг начин в проекта. Текстовете на Рая Апостолова влизат в дебат с неговата ирония, но са и огледало на емоционалния тласък, седящ зад творбите, допълва Стоев. Ако се чудите, ключ или упътване към разчитането и дешифрирането на картините няма.

Думисани Карамански е роден във Ваймар, Германия през 1995 г., но живее и работи в София, където следва и прави магистратура по живопис в НХА. През 2015 г. завършва живопис в НУУИ „Илия Петров“ и продължава обучението си в НХА, където завършва като бакалавър по живопис в ателието на чл.-кор. проф. Андрей Даниел и ас. Правдолюб Иванов през 2019 г. и като магистър по живопис през 2021 г.
КОГА: 28 септември - 20 октомври / КЪДЕ: Галерия Credo Bonum