В продължение на десетилетия тя живее извън България и едва на 45-годишна възраст решава да се посвети изцяло на изкуството. Надежда Георгиева оставя досегашните си занимания назад, установява се в Берлин, наема собствено ателие и работи интензивно от сутрин до вечер. Сега, няколко години по-късно, тя се завръща в София за своята първа самостоятелна изложба.
“Невротичният балет на красотата и разрухата“ в галерията на “Гьоте-институт”, чийто куратор е Весела Ножарова, представя три произведения, които загатват за посоката, в която художничката работи в момента. Творбите демонстрират изключителните способности на Георгиева да създава въздействащи образи чрез дърво, керамика и текстил, а наред с това тя апликира, рисува, шие и пише, дори включва поетични текстове, с които още повече подчертава авторския си глас. Образът на цветето – поникващо и разлистващо се – е метафора за човешкото раждане, събуждането на природата, възхода и неизбежната смърт. За Надежда Георгиева изложбата е началото на най-сложното пътуване: това към личния почерк и осъзнатата идентичност.
С “Невротичният балет на красотата и разрухата” “Гьоте-институт” и Весела Ножарова представят едно ново име за българската сцена, с потенциал да се утвърди и на международно ниво. Откриването е на 17 май от от 18 ч., а на 18 май от 20 ч. в рамките на “Нощ на музеите и галериите“ ще се състои и разговор с Георгиева и Ножарова.
“Невротичният балет на красотата и разрухата“ е в галерията на “Гьоте-институт” между 17 май и 16 юни.