“Амбициите ни не са се променили особено и въпреки че се развиваме в различни посоки, все още се виждаме просто като рок група”, казва Кайл Кнап от дуото Deliluh (произнася се “Делайла”), което за десет години съществуване преминава през множество метаморфози. От праволинеен пост-пънк като трио до все повече импровизационни заигравки и нетипично конструирани песни в сегашната им фаза като дуо.
София е част от най-новата глава в историята им: те ще свирят на 25 октомври в Mixtape 5 (B-Side) заедно с френския електронен артист Bain de Gong и Evitceles, изключително активният проект на Етиен Славчев, чийто нов албум Bruised излезе преди дни под знака на българския лейбъл Amek.
Deliluh бързо се позиционират като едно от основните имена в артистичния ъндърграунд на Торонто в началото на миналото десетилетие: свирят с всички важни имена в града, а албумите обичайно са записвани не в типични студиа, а в изоставени пространства и репетиционни. “Годините ни в Торонто бяха фундаментални за развитието ни, но и за отношението ни към малките детайли след като напуснахме града. Изяснихме ценностите си, научихме се как да постигаме това, което искаме просто като фокусираме умовете си заедно, в една посока“, разказва Кайл, чийто глас дава гравитация на каквито и нови идеи да навлязат в музиката на дуото, допълнено от родения в Дания Джулиус Петерсен. Той прекара известно време в опит да се установи в Канада и това завършва с преместване обратно в Европа. “Но това съвпадна с общото ни любопитство какво ще се случи, ако отидем другаде, например Берлин - изглеждаше като добре изчислен риск и като възможност да разширим хоризонтите си. В Европа сме от четири години и не сме спряли да изследваме нови идеи. Аз съм предимно в Марсилия, Джулиус в Берлин, а Копенхаген е често точката, на която се срещаме, за да записваме.”
Въпреки че музиката им има потенциал за сравнително широка аудитория (Sonic Youth, Iggy Pop, The Fall, Suicide са сред легендите, които се появяват като сравнения), а самите те са свирили до познати имена (в началото на годината те бяха на турне заедно с новите британски пост-пънк звезди Squid), Deliluh имат минимално онлайн присъствие, често застават на сцените на малки клубове и пространства, самите им проекти дълбаят все повече в авангарда.
От година те са напълно независими в решенията си и работят без лейбъл. “Винаги сме искали да държим проекта жив и самоиздържащ се без да правим компромиси с музиката. Благодарности сме, че все още можем да го правим и същевременно знаем, че не сме стигнали до най-добрата възможно положение, в което различните аспекти да са правилно балансирани. Понякога да създаваме музиката, да отдаваме нуждата енергия и да изследваме нови територии с нея е само по себе си достатъчно трудна задача.
Миналата година излезе албумът Fault Lines, първият им записан в Европа и като дуо, a песента Amulet в една от най-разпознаваемите им до момента и дори стигна до предаването на гостувалата два пъти у нас диджейка Elena Colombi.
Двамата го определят като “упражнение по преход от една фаза в друга.” Той е саундтракът към новия им начин на работа, напускането на Канада, хаосът покрай установяването в няколко места едновременно и “всички външни и вътрешни фактори, които следват от това, често случващи се извън нашия контрол. Албумът добре отразява този период на вътрешни конфликти, това напрежение, което усещахме както в нас, така и в света около нас.”
Кайл и Джулиус казват, че се стараят да не мислят за бъдещето по твърде специфичен начин и да се фокусират върху това, което правят тук и сега. “Всичко опира до адаптиране или изчезване. Животът може да бъде едновременно плашещ и красив, и през годините успяхме да се задържим и да оценим пътя ни дотук именно като просто правихме най-доброто за себе си ден за ден.”
Deliluh, Bain de Gong и Evitceles ще свирят заедно в Mixtape 5 (B-Side) по покана на Indioteque. Вратите отварят в 20 ч Билетите са на цена 20 лв. на предварителна продажба и 30 лв. на входа на клуба.
Изложбата "Енциклопедия на необозримото“ на една от значимите фигури в българското изкуство – Текла Алексиева е ретроспекция на творчество ѝ, обхващащо периода от средата на 70-те години на XX век до днес
28-ото издание на фестивала “Златен ритон“ ще покаже най-новите заглавия от българското документално и анимационно кино в Пловдив между 13 и 19 декември
Изложбата “Строителни войски” на Гаро Кешишян разглежда рядко обсъжданата тема за задължителния труд в България и дискриминационните условия на работа и се превръща в едно от най-значимите дългосрочни, документални изследвания в българската фотография