„Единение“ е името на първия проект на креативна агенция allONE и той е социален. В него добронамерена група от хора се опитва да преоткрие забравени в миналото местни хранителни продукти и да изрови загубени рецепти на традиционни ястия и напитки.
Сцената, на която ще се появят резултатите от тези търсения, ще бъдат няколкодобре познати заведения – “Космос”, “Ракета”, “Фабрика Дъга” и “Спутник”. Там вече се предлагат част от тях като лунен боб, който се оказва с много по-добри хранителни стойности от киноата, например. За сравнение в 100 грама суров лунен боб има 24 грама фибри, а в киноата - едва 7. Другият много любопитен продукт е пестилът от сини сливи, който е напълно непознат за много хора и както се оказва, доста полезен, защото в него няма добавена захар, а сладостта, която остава при термичната обработка на сливата, идва единствено и само от плода, който след това се суши на слънце и придобива много интересна, отново твърда консистенция.

В ресторант “Космос” вече се предлага изключителен шоколадов десерт с възродения брежански кестен и зелено сирене, което е естествено плесенно българско сирене от млякото на Тетевенска овца, достоен конкурент на световно познати плесенни сирена. Зеленото сирене се произвежда от Цветан Димитров в с. Черни Вит. Биолог по образование, той е и човекът, който покрай дългото търсене на рецептата за Зеленото сирене, попада на много други продукти с ценни вкусови и полезни качества. Благодарение на него, днес всички те достигат и до нас.
Николай Григоров, собственик на заведенията, чиято концепция е да предлага по креативен и нестандартен начин храна от малки български производители, решава да популяризира вкусовите качества на тези забравени продукти в градска среда и да докаже, че те по нищо не отстъпват на вноса, а дори напротив - често го превъзхождат.
С развитието на проект „Единение“ основателите му целят с времето да постигнат нещо още по-мащабно - иска им се да върнат поминъка на хората в селата, да ги поощрят да не спират да произвеждат български продукти и храни. Дори напротив - да им помогнат да продължат, да увеличат количествата на производство, да се развиват. Мечтата им е да няма вече забравени продукти, а точно обратното - родните продукти да станат доминиращите на българския пазар.
фотограф: Радина Ганчева