Ако отворите сайта му, календарът му с участия е препълнен от началото до края на годината. През ден, а понякога и всеки ден прескача между клубове и фестивали в Япония, Китай, Германия, Чили, Бразилия, Филипините, Южна Корея, Монголия, Франция, Швейцария, Италия, Австрия, Молдова и… схванахте. Графикът на Стефан Голдман е препълнен и има защо. Откакто през 2006 г. прави дебюта си в легендарния клуб Panorama Bar, роденият в Берлин, но с български корени, хаус и техно продуцент има прокопано собствено трасе в този участък от музикалния свят. Има седем албума, десетки сингли и ремикси, композирал е за опера и балет, има собствен лейбъл на име MACRO. А освен това пише есета, има издадена книга, води лекции и уъркшопи по темите, в които е вещ.
БЕРЛИН Е...
... име на населени и ненаселени места, 28 от тях в Съединените Щати, по един в Канада, Южна Африка, Ел Салвадор, Русия (област Челябинск) и два в Германия. Първият Берлин е основан 1215 година и той не е столицата на Германия. Моето родно масто също се казва така, както и едно възвишение в Антарктида.
KАК ТЕ ПРОВОКИРА ТОЙ ТВОРЧЕСКИ?
Негативна дефиниция: Когато съм там, си правя каквото си трябва, както си трябва. Когато обаче се задържа на друго място прекалено дълго, започват да ми харесват неща, които не е хубаво да ми харесват. Тоест, обстановката налага цензура на идеи, които не струват така или иначе.
КОЕ ТЕ ДВИЖИ В ТВОРЧЕСТВОТО - СИМВОЛИЧНО И НА ПРАКТИКА?
Друго творчество. Изкуството е едни голям обмен на идеи, които произлизат една от друга. Така да се каже, може да си говориш с хора, които никога не си срещал. Някои от тях мъртви. Чуеш или видиш ли нещо интересно, това те кара да измислиш нещо като собствен отговор. Иначе ме движат и авиолиниите на света.
МУЗИКАТА Е УНИВЕРСАЛЕН ЕЗИК. КЪДЕ И КОИ ХОРА РАЗБИРАТ ТВОЯ ЕЗИК НАЙ-ДОБРЕ?
Не мисля, че има един универсален музикален език. По-скоро една паралелна мрежа от комуникативни канали, подобни на езици. Обаче разпространението им често не е концентрирано по места. Това, което правя, се разбира на всяко по-голямо населено масто. Понякога от десет човека, понякога от няколко хиляди. Номерът е да се намерим.
КАКВО ОТ СЪВРЕМИЕТО НИ БИ ОПИТАЛ ДА НАПРАВИШ ПО-ВИДИМО И РАЗБИРАЕМО ЧРЕЗ МУЗИКАТА?
Опитвам се да правя неща, които имат валидност извън прякото ни съвремие.
НАД КАКВО РАБОТИШ В МОМЕНТА?
Опитвам се да обработя материал от една експериментална опера, чиито дебют празнувахме тази година в Берлин, така че да става за техно албум. Отделно развивам концертна програма за музей LACMA в LA, която трябва да се влее с една изложба.
Актуалности около Стефан Голдман може да откриеш на неговия сайт.