Мартина Тодорова e aктриса и студентка в НАТФИЗ. Не знае какво и как прави, но много ѝ харесва. През март участва в “Пътят към Кентърбъри“, дипломно представление, реж. Пенко Господинов, Театър НАТФИЗ, “Сцени от един семеен живот“, реж. Крис Шарков, Малък градски театър “Зад канала“, “Червено и черно“, реж. Бина Харалампиева, Малък градски театър “Зад канала“. Караме я да ни сподели момента, когато разбира, че театърът ще е нейното призвание, с какво ще запомни професионалния си дебют на сцена, какво мисли за т.нар. "млади в театъра", кои са нужните промени в сферата и каква професия би избрала като алтернатива.
Фотограф: Теодора Тодорова
ПЪРВИЯТ ДОПИР
Едно лабораторно упражнение, което се казва “мразя те – обичам те“. Група хора вървят хаотично в една стая. Един от тях казва на всеки “обичам те“, а те му отговарят “мразя те“, като и двете страни трябва да подават реплики със съответната емоция, но на висок градус. Продължава, докато не си изкашляш дроба или не се дехидратираш от рев. След края на упражнението седнах и вече знаех.
ПРОФЕСИОНАЛНИЯТ ДЕБЮТ
Спектакълът “Червено и черно“ с режисьор Бина Харалампиева в Малък градски театър “Зад канала“. В него научих значението на фразата “вярвай в процеса“, а от Малин Кръстев научих смисъла на “играй простичко“.
ИЗНЕНАДИТЕ ПОСЛЕ
Започнах да гледам на професията по много различен начин. Започнах да работя много по-смирено, спрях да тичам в неясни посоки и да се препотявам при мисълта "аз скоро ще трябва да плащам данъци и да имам семейство, а се занимавам с изкуство". Гледам да си повтарям "просто плувай".
Фотограф: Хенри Ескалинен
“МЛАДИТЕ В ТЕАТЪРА“
Много сме различни – ценности, вкусове, принципи, разбирания, темперамент, его. Обединява ни жаждата за знания и постоянната готовност за действие. Оценяваме и когато ни гледат с добри, разбирателни очи и търпение.
ГРАНИЦИ НА ЕКСПЕРИМЕНТА
Бих експериментирала с всяка форма на силно експресионистичен театър. Не бих се наела да работя с екип, който не уважава хората срещу себе си.
НУЖНАТА ПРОМЯНА
Като млад човек, който тепърва потапя върха на кутрето си в дълбините на българската театрална сцена, не мога да говоря смело за нейните проблеми. Не смятам, че съм компетентна. Всички се опитват да оцелеят и да останат верни на себе си, което често се оказва в ущърб на някои ценности. Потенциал и възможност за подобрение винаги има, въпросът е кой стои над теб и до каква степен разбира нуждата от тях. А това, което ние като млади хора можем да направим, е да не спираме да им го напомняме. Със зъби и нокти.
Фотограф: Боян Фераджиев
МЯСТО ЗА ОБРАТНА ВРЪЗКА
В началото вярвах, че всяка една обратна връзка е полезна и трябва да бъде чута и взета предвид, но вече внимателно отсявам. Естествено, няма как всяка една да бъде позитивна, напротив, колкото повече грешки виждаш в работата си, толкова по-добър артист можеш да станеш, ако приемаш обратна връзка хладнокръвно и обективно, без това влияе на самооценката ти. Всеки артист трябва да се съхранява и да не приема хорското мнение присърце.
АЛТЕРНАТИВНАТА ПРОФЕСИЯ
Бих брала ябълки в Северозападна Франция.
ЕДИН ДЕН…
Тепърва от академията се задават безумно талантливи хора в киното. Ще е удоволствие да работя отново с тях. Много пъти.