В постоянно развиващия се свят на потребителските стоки пресечната точка между артистичност и брандинг се превръща в мощна сила, която стимулира иновациите и креативността. Големите брандове все повече признават стойността на колаборациите с популярни личности – модели, музиканти, художници, шеф готвачи, дизайнери и други – за създаване на уникални продукти, които намират дълбок отзвук сред потребителите.
Това, разбира се, не е изцяло нова концепция в света на маркетинга и можем само да предполагаме, че дори известният вестоносец Фидипид, който поставя началото на маратона в Древна Гърция, е получил предложение да бяга със „сандали“ на Nike. Е, може би в исторически план не са се случили така нещата, но сме сигурни, че в днешни дни това е доста възможен сценарий. Днес брандовете издигат колаборацията с известни личности на съвсем ново ниво. Знаменитостите не просто подкрепят компании, а активно участват в създаването на нови продуктови линии.
Може би едно от най-емблематичните партньорства е това на Nike с Майкъл Джордан – заедно те революционизират културата на маратонките с линията Air Jordan. Тези обувки се превърнаха в своеобразен феномен, съчетавайки спортните постижения с street стила и превръщайки маратонките в модно изявление. Въпреки че се оттегля от професионалния баскетбол през 2003 г., Джордан продължава да доминира в производството на спортни облекла, а сътрудничеството му с Nike го превърна в самостоятелен бранд, любим на всички ценители на кецовете.
Снимка: instagram.com/jumpman23
Партньорството между Adidas и Кание Уест за линията Yeezy оказа значително влияние както върху индустрията на маратонките, така и върху модната индустрия. Маратонките Yeezy са известни с уникалния си дизайн и са придобили култов характер, което показва как влиянието на знаменитостите може да повиши статута на дадена марка. Тази колаборация оказа толкова голямо влияние върху поп културата, че самият Кание, вдъхновен от партньорството си, смени своето име на Ye.
Снимка: instagram.com/yeezymafia
Подобни колаборации са изключително популярни и в света на технологиите, а тех гигантът Samsung е експерт в успешните партньорства с така наречените celebrities. Всеки от нас е виждал поне един пост на родни знаменитости и инфлуенсъри като Валери Йорданова, Александра Богданска или Галена с емблематичните смартфони. Но в световен мащаб размахът на компанията е дори по-голям. Миналата година Samsung пусна на пазара цяла продуктова линия от телефони и слушалки в партньорство с световно известната K-Pop група BTS. Кампанията бе толкова успешна, че всички бройки се продадоха само за един час на корейския пазар.
Снимка: samsung.com/my/smartphones/galaxy-s20/bts-edition
Връщайки се отново на българската сцена, обръщаме поглед към едно неочаквано партньорство, вдъхновено от ярки пулсиращи цветове и неустоими изкушения за небцето. Тази година иноваторът в бездимните алтернативи в световен мащаб – IQOS, отбелязва своята 10-годишнина от лансирането си на пазара. По този повод компанията ще изненада своите потребители със завладяващата лимитирана серия IQOS ILUMA Limited Edition Neon, въплъщаваща трендът за лято 2024, а именно неоновата гама. Вдъхновени от атрактивното съчетание на ярки неонови нюанси с наситени лилави акценти на лимитираната серия на IQOS ILUMA, известните шеф готвачи Илиан Кустев и ресторантьорът Явор Сарафов създадоха специална колекция от шоколадови бонбони, които не само изненадват с иновативен дизайн, но и наелектризират сетивата с неповторим вкус. Можем да предположим, че за любителите на шоколадовите изкушения това ще е събитието на годината!
Партньорствата с известни личности позволяват на брандовете да използват популярността и влиянието на добре познати лица, като по този начин печелят доверие и видимост сред своята аудитория. Подобни колаборации предоставят платформа за креативност и творчество, което излиза извън конвенционалните рамки на компанията и по този начин брандът придобива изцяло нова идентичност.