В легендите Орфей е най-даровитият поет и музикант, който можел да очарова и опитоми всички живи същества със своя неустоим глас и звука на лирата си. Когато митичният герой загубва любимата си Евридика, от сълзите му се ражда Орфеевото цвете. To все още вирее в Родопите и e основната съставка в набиращата все по-голяма популярност козметична линия Orpheus. Нейната оригинална визия е илюстрирана от Розалина Буркова и част от анимацията за марката краси корицата на “Виж!” този месец. Тя е първата в историята ни досега, която буквално оживява с приложението Artivive App. В нея има и друг закодиран символ - според трактовката на древнотракийските разбирания името Орфей означава храм на Бога, който свети с отразена слънчева светлина.
Блясъкът на кожата, който марката Orpheus придава,обаче има далеч не толкова мистично обяснение. Дължи се на дългогодишен и упорит труд в откриването и създаването на 100% чиста, високотехнологична козметика със собственкомплекс от антиоксидантен екстракт от Орфеевото цвете, пептиди и стволови клетки. Сара Кюркчиева, която е основател и главна движеща сила зад този труд, ни разказва, че в началото стои най-вече вдъхновението, а иновацията успява да отличи марката на “необятния, много конкурентен и бързо променящ се пазар на козметични продукти”. Особено в САЩ, където Orpheus прави не само първите си крачки, но и вече се превръща в хит, след като попадна в препоръките за подаръци на американския Forbes и спечели две награди за иновация през 2020 г.
Как се ражда една нова козметична марка?
С много вдъхновение! То eдвижещата сила да преодолееш всички трудности по пътя! Създаването на козметика, особено в грижата за лице,не е никак лесно. Сложен процес е и отнема доста време, труд, упоритост и отдаденост. А,както знаем, пазарът на козметични продукти е необятен, много конкурентен и бързо променящ се, особено в САЩ - вторият по големина пазар за козметика в света. Това е истинско предизвикателство за нас и изисква още повече грижа и отношение към всеки детайл, концентрация и много работа, да се отличиш и изпъкнеш в океана от продукти.
Какви са стъпките преди такъв вид продукти да стигнат до нашата кожа?
В нашия случайстъпките и пътят бяха доста по-дълги от стандарта за разработване на продукти за лице, тъй като правим високотехнологична козметика със собствен комплекс от антиоксидантен екстракт от Орфеевото цвете, пептиди и стволови клетки, а когато създаваш иновация винаги отнема по-дълго време от очакваното. Иновацията беше първата стъпка при нас.
Стъпките принципно са много и все дълготрайни и кратък отговор на този въпрос няма, но ще се опитам да обобщя накратко.
Първо създаваш ясна концепция за типа продукти, така нареченото formulation credo, което е нещо като “Библия” при създаването на формулите. При нас това означава използване само на 100% чисти, биоактивни съставки с доказан резултат, извлечени по устойчив начин, без химикали, като същевременно изключваме над 5000 известни токсични съставки и формулираме над европейския стандарт за безопастност;
Целия този процес в нашия случай отне още повече време поради опитите ни да намерим устойчив начин да направим екстракт от Орфеевото цвете чрез биотехнологии. Правихме опити в 3 лаборатоии в Европа преди да достигнем до крайния резултат.
Много хора се вълнуват дали това ще се отрази на популацията на рядкото Орфеевото цвете, което е защитен вид и древен ендемит в Родопите?
Краткия отговор е не - не вредим по никакъв начин на популацията на рядкото цвете. Част от мисията на Orpheus е именно да създава чисти, високоефективни продукти – без компромис в грижата за кожата,но и с грижа за околната среда.
Използваме устойчива зелена биотехнология за разработката на комплекса си с екстракт от Орфеевото цвете. Това е 100% чист процес, без химикали и токсини, който се извършва в лаборатория, без да се берат или късат части от растението. Първите изследвания и разработки направихме само с 4 броя растения, които получихме от БАН - академията има права и изследва растението от повече от 20 години.
Само толкова броя растения бяха нужни, за да започнем разработка чрез така наречената plant stem cell science. Това позволява размножаването на цветето на клетъчно ниво, без да се вреди или унищожава популацията му. Всъщност тази технология е невероятна и изключително подходяща за разработката на екстракти от редки растения, тъй като е необходим минимален брой от тях, а в същото време позволява извличането на максимално концентриран екстракт, който е по-ефективен и по-чист, извлечен без химикали и без да вреди на природата.
Имате опит на пазара в САЩ, а сега и в България - какви са разликите в навиците на клиентите ви в различните страни?
Американския пазар е много различен сам по себе си. Потребителите там използват средно по 10-12 продукта в грижата за лице. Там така нареченият layering е много популярен- тоест използват много продукти един върху друг, докато в Европа това не е популярна практика. Тук, особено в България, потребителите използват средно около 4-5 продукта за лице и все още имат любими марки, на които много вярват и предпочитат да използват цялата им серия продукти. Това е и другата основна разлика - в Европа хората търсят по-скоро бранд, на който да се доверят и след това да разчитат на цялостна грижа от него, докато в Америка подходът е в търсенето на hero продукти и съчетаването на много от този тип продукти от различни брандове в един индивидуален режим. Не са толкова лоялни към дадени марки, a се стремят да имат възможно най-доброто от всеки тип продукт.
Какво отличава продуктите ви, какво е въздействието им върху лицето и за какъв тип кожа са предназначени?
Най-вече е уникалната ни съставка – Орфеевото цвете, което е с доказан регенериращ и предпазваш ефект върху кожата. Както и начина, по-който иновативните ни продукти са формулирани, поради което получихме две награди за иновация миналата година. Продуктите ни са създадени с най-новите и високотехнологични възможности на индустрията, с доказан ефект като: пептиди, растителни стволови клетки, био-ферменти,адаптогени, пробиотици, витамини и други, които предоставят многобройни ползи за кожата в една стъпка и дават бърз видим резултат.
Концентрирани и много функционални, серумите ни са специално разработени за съвременния човек и забързания начин на живот, като се борят с всички признаци на уморената, стресирана и зряла кожа на клетъчно ниво. Форумилирани са специално да работят в хармония с всеки тип кожа,дори и с най-чувствителната. Всички продукти са100% чисти, без токсини, веган и с опаковки от рециклирана хартия.
Чистотата и иновациите са водещи при нас, като се опитваме да обединим природата и технологиите по хармоничен начин. Новата ни кутия, която е от 100% рециклирана хартия, стана хит и има елемент на виртуална реалност (който може да преживеете, ако сканирате корицата на мартенския брой с приложението Artivive App - бел.ред.).Orpheus дори попадна в класациите на aмериканския Forbesв декемврийските им препоръки за подаръци.
Кои са ритуалите, с които можем да съчетаем грижата за кожата?
Каквото и да правите сутрин за лицето си, правете го с удоволствие и усмивка. Препоръчвам също 5-10 минути масаж при нанасяне на серума за стимулация на кръвообращението и по-доброто му проникване. Спокойствието също е важно - няма по-красиво от спокойното лице и кожа! Дори само 20 минути медитация и йога са достатъчни за добър тонус през деня. Хубаво е и да имаме добре подбрана диета, защото за кожата грижата е важна не само отвън, но и отвътре. И още нещо - ежеседмична вана с маска за лице и хубава музика, която да ни отнесе надалеч!
Виж повече на orpheus-skin.com
Легендата за Орфей е закодирана в корицата на “Виж!” - изтегли ARTIVIVE APP от APP STORE и сканирай, за да видиш как магията оживява.
В новото творческо пространство предстоят няколко работилници и курсове по керамика, в които да развихрите въображението си
Най-големият светлинен парк в България е идеалното място да се потопиш в приказка от светлина и да създадеш незабравими спомени