Една малка анимация говори за големите неща в живота и ни убеждава, че и най-простото уравнение има различни отговори
Документалният филм "Отчупване" отправя поетичен поглед към древните занаят и традиция на майсторите каменоделци, единствената гимназия в България, в която се изучава каменообработване и хипнотизиращия процес по оформянето на една скулптура
"Книга за хората" (2021) е дебютния филм на режисьора и сценарист Владислав Лаков, който разказва за бунтарството, за селото от нашето детство и за задължението да се опълчиш на несправедливостите
Късометражният филм “Черупки” на Слава Дойчева разказва историята за неизказаните взаимоотношения между баща и дъщеря, чието действие се развива малко преди Великден
Застрояването на Синеморец е темата на новия късометражен филм „С бетон на море“, дело на младежкото екологично сдружение „Спаси Странджа“
Филмите „Танда“ и „Театрален роман(с)“ можем да гледаме през април в КЕВА, както и онлайн в платформата kinematograf.bg
След „Януари“ и преди мартенското гостуване в София със спектакъла „Един кон влязъл в бар“, Самуел Финци ни разказва защо на сцената е по-важно да действаш и мислиш, отколкото да чувстваш
Платформата "Кинематограф" представя най-новото попълнение в онлайн каталога си - филма на Йордан Михайловски "Насред бетона"
"При мен всичко става трудно, с много усилия, но накрая е точно такова каквото трябва да бъде", споделя Мартина Апостолова
Здравко Григоров и Ангел Ханджийски от “Позор” и фестивалът MENAR за изграждането на една нова кино публика.
Как един анонимен колектив не спира да мантрува чрез движещи се рисунки, че тази лудост трябва да свърши.
Разговаряме с Борис Мисирков и Георги Богданов за миналото и настоящето в момент, в който монтират филм за свободата на медиите на Балканите и вече работят по следващия си проект за бъдещето на парите.
10 любими документални заглавия за филмовия критик и сценарист, редактор в списание “Кино”, креативен продуцент и артистичен директор на различни фестивали.
Разговор с Борислав Колев за общото между тези така разнородни страсти.
Адела Пеева за десетилетията, отдадени на документалното кино и как се отглежда професионалния инстинкт
Как документалните натрупвания водят до игрални филми.
Как документалните натрупвания водят до игрални дебюти. Разговор с режисьора Андрей Паунов.
Изложбата “Звезди на българското кино” представя 60 специално подбрани портрета на български актьори от съхраняваните в архива на БНФ негативи от филмови продукции.
Аниматорът и карикатурист Георги Думанов – Думата се свързва с Варвара до такава степен, че я носи в София, за да я вгражда в скулптури, пана и мозайки
Режисьорката за преодоляването на страховете по пътя към личната и професионалната свобода
Лора Мушева за фотографията като път към киното и киното като път към фотографията
Режисьорът за трудностите пред разпространението и бъдещето на “Февруари”, който открива юбилейния 25-и "София Филм Фест".
"Киното може да бъде всичко: забавление, учене, среща, терапия. За мен преди 10 години киното беше любипитно хоби, превърна с в доброволческа работа, а накрая – в необходима професия"
Може да се обзаложим, че ще чуваме името на Леонор Телес все по-често през следващите години.
"Да се занимаваш с кино може да бъде уморително, неблагодарно, изнервящо, съсипващо, истерично, изсмукващо силите, обричащо на бедност и разбиващо илюзиите. Но най-важното е, че е незаменимо."
Мартин Илиев е режисьор, който понякога пише, най-вече сценарии. Интересува се от фотография още от студентските си години, но едва в последно време започва да снима улична фотография и оттогава фотоапаратът е почти неразделна част от него.
Майк ди Севе е номиниран за “Еми” сценарист и режисьор на анимационни филми, който работи в телевизията, киното и областта на видео игрите вече десетилетия.
Владимир Tодоров за международния си опит и тенденциите в анимацията
Няколко стопкадъра от „плейлиста“ с рисувана музика на художника и аниматор Теодор Ушев, споделени в един морски майсторски клас.
Турският режисьор Му Тунч търси отговорите с дебютния си игрален филм “Арада”, който разказва семейната му история и така открехва завесата към ъндърграунд и пънк сцената на Истанбул през 90-те.