Игра на сенки в „Заедно без теб“

Една действителна история, която се превръща във филм. Лентата на Димитрис Георгиев разказва за скандалното бягство на двама престъпници от софийския затвор

Киното на прехода

Как българско кино след 1989 г. осмисля промените в обществото и защо преходът е все още незавършена източна пиеса

“Карантината” – фестивалът без червен килим

Какво ще видим на деветото издание на фестивала за късометражни филми в рибарското селище на Варна през август

Филмът „Глад“ на Петър Крумов ни отвежда в средновековната и сюрреалистична атмосфера на едно забравено от бога „царство“, в което върлува вездесъщ глад.

Даниел Симеонов – oт село Дерманци до Вим Вендерс

Режисьорът и настоящ учител по предмет “Кино“ в село Дерманци въведежда учениците от средното училище “Неофит Рилски“ в необятния свят на седмото изкуство

Хвърчащ лист хартия и математиката на Ася Кованова

Една малка анимация говори за големите неща в живота и ни убеждава, че и най-простото уравнение има различни отговори

Танцът с камъка на Силвия Чернева

Документалният филм "Отчупване" отправя поетичен поглед към древните занаят и традиция на майсторите каменоделци, единствената гимназия в България, в която се изучава каменообработване и хипнотизиращия процес по оформянето на една скулптура

Владислав Лаков и неговите книги за хората

"Книга за хората" (2021) е дебютния филм на режисьора и сценарист Владислав Лаков, който разказва за бунтарството, за селото от нашето детство и за задължението да се опълчиш на несправедливостите

В късометражния What Do The Dead Want From Us? Виктория Вълчева синтезира това, което я връща към родната ѝ страна

Черупките на Слава Дойчева

Късометражният филм “Черупки” на Слава Дойчева разказва историята за неизказаните взаимоотношения между баща и дъщеря, чието действие се развива малко преди Великден

Бетонни морски кошмари

Застрояването на Синеморец е темата на новия късометражен филм „С бетон на море“, дело на младежкото екологично сдружение „Спаси Странджа“

Филмовият роман(с) на Теодора Косара-Попова

Филмите „Танда“ и „Театрален роман(с)“ можем да гледаме през април в КЕВА, както и онлайн в платформата kinematograf.bg

Самуел Финци и смекчаващите вината обстоятелства

След „Януари“ и преди мартенското гостуване в София със спектакъла „Един кон влязъл в бар“, Самуел Финци ни разказва защо на сцената е по-важно да действаш и мислиш, отколкото да чувстваш

"Насред бетона" и детските фантазии

Платформата "Кинематограф" представя най-новото попълнение в онлайн каталога си - филма на Йордан Михайловски "Насред бетона"

Въображение на тялото и душата

"При мен всичко става трудно, с много усилия, но накрая е точно такова каквото трябва да бъде", споделя Мартина Апостолова

Приключение пред и зад камера

Свободата да караш, да снимаш и да живееш и работиш на колела.

Режисиране с достойнство

Адела Пеева за десетилетията, отдадени на документалното кино и как се отглежда професионалния инстинкт

Сцена

Въображение на тялото и душата

"При мен всичко става трудно, с много усилия, но накрая е точно такова каквото трябва да бъде", споделя Мартина Апостолова

Кино

Punk's Not Dead

Турският режисьор Му Тунч търси отговорите с дебютния си игрален филм “Арада”, който разказва семейната му история и така открехва завесата към ъндърграунд и пънк сцената на Истанбул през 90-те.

Визуални изкуства

Аниматори срещу войната

Как един анонимен колектив не спира да мантрува чрез движещи се рисунки, че тази лудост трябва да свърши.

Кино

Трето око

Майк ди Севе е номиниран за “Еми” сценарист и режисьор на анимационни филми, който работи в телевизията, киното и областта на видео игрите вече десетилетия.

Кино

Филмотечни звезди

Изложбата “Звезди на българското кино” представя 60 специално подбрани портрета на български актьори от съхраняваните в архива на БНФ негативи от филмови продукции.

Скок в игралното: Андрей Паунов

Как документалните натрупвания водят до игрални дебюти. Разговор с режисьора Андрей Паунов.

Тихо, иранският филм започва

Здравко Григоров и Ангел Ханджийски от “Позор” и фестивалът MENAR за изграждането на една нова кино публика.

Аниматори срещу войната

Как един анонимен колектив не спира да мантрува чрез движещи се рисунки, че тази лудост трябва да свърши.

Разговаряме с Борис Мисирков и Георги Богданов за миналото и настоящето в момент, в който монтират филм за свободата на медиите на Балканите и вече работят по следващия си проект за бъдещето на парите.

Десет любими заглавия на Катерина Ламбринова

10 любими документални заглавия за филмовия критик и сценарист, редактор в списание “Кино”, креативен продуцент и артистичен директор на различни фестивали.

Футбол, кино и рокендрол

Разговор с Борислав Колев за общото между тези така разнородни страсти.

Филмотечни звезди

Изложбата “Звезди на българското кино” представя 60 специално подбрани портрета на български актьори от съхраняваните в архива на БНФ негативи от филмови продукции.

Йордан Тодоров е журналист, документален режисьор, кинокритик и преводач от немски език. В момента живее в Берлин.

Думата не се забравя

Аниматорът и карикатурист Георги Думанов – Думата се свързва с Варвара до такава степен, че я носи в София, за да я вгражда в скулптури, пана и мозайки

Да отстояваш това, в което вярваш

Режисьорката за преодоляването на страховете по пътя към личната и професионалната свобода

Светлината като къс разказ

Лора Мушева за фотографията като път към киното и киното като път към фотографията

Камен Калев: битката за зрители в салоните

Режисьорът за трудностите пред разпространението и бъдещето на “Февруари”, който открива юбилейния 25-и "София Филм Фест".

Турският режисьор Илкер Савашкурт се опитва да отразява вижданията си чрез киното, писането и музиката. Преди, за целта използва струнни инструменти, но от 10 години насам неговият основен инструмент е камерата.

Христо Христозов: Между раздялата с романтизма и алтернативите

"Киното може да бъде всичко: забавление, учене, среща, терапия. За мен преди 10 години киното беше любипитно хоби, превърна с в доброволческа работа, а накрая – в необходима професия"

Леонор Телес: Съвременните проблеми на киното

Може да се обзаложим, че ще чуваме името на Леонор Телес все по-често през следващите години.

Светла Цоцоркова: Наградата да си останеш вкъщи

"Да се занимаваш с кино може да бъде уморително, неблагодарно, изнервящо, съсипващо, истерично, изсмукващо силите, обричащо на бедност и разбиващо илюзиите. Но най-важното е, че е незаменимо."

Open Call Back: Мартин Илиев

Мартин Илиев е режисьор, който понякога пише, най-вече сценарии. Интересува се от фотография още от студентските си години, но едва в последно време започва да снима улична фотография и оттогава фотоапаратът е почти неразделна част от него.

ЗАРЕДИ ОЩЕ