Хора ГРАДСКИ ХОРА Към рубрика

НАПРАВИХ ТИ КАФЕ

снимка: Радина Ганчева
 
Когато попитахме Христо дали определя себе си като предприемач, той просто се усмихна. Заедно със съпругата си Мартина обикалят и черпят вдъхновение от целия свят, като междувременно проучват и локациите с топ кафе и чай извън нашите граници. От декември 2016 г. превръщат това в сериозно занимание или онлайн магазин за кафе, чай и прилежащата към тях култура, аксесоари и интересни допълнения - Drekka. Селекцията им включва продукция от Атина, Лондон, Берлин и Япония и можем да я намерим на втория етаж на SOHO в София и на drekka.bg. Хващаме Христо в крачка, каквото е неговото обичайно състояние, и малко по малко се предаваме на неговата страст по доброто кафе и чай. 
 
снимка: Drekka
 
ОТКЪДЕ ВСЪЩНОСТ ИДВА „DREKKA” И КОЛКО ДУШИ СА ЗАБЪРКАНИ В РЕЦЕПТАТА Ѝ?
Буквално Drekka означава “пия” на исландски – любима наша държава, която олицетворява перфектното преживяване. С нашата Drekka искаме да създадем подобно преживяване чрез селекцията, която предлагаме. От самото начало в рецептата сме аз и съпругата ми Мартина. Впоследствие към нас се присъединиха Кирил (професионален бариста) и Елена (социална отговорничка), с които създадохме семейството на Drekka. 
 
КОЯ БЕШЕ НАЙ-ТРУДНАТА ЧАСТ ПРИ СЪЗДАВАНЕТО? МЪЧНО ЛИ Е ДА СТАРТИРАШ СОБСТВЕН БИЗНЕС НА РОДНА ЗЕМЯ?
Освен решението да стартираме и да се впуснем в изцяло ново начинание, най-трудно бе да направим селекцията на продуктите. Много внимателно подбрахме всяка една марка - държахме на история, качество и отношение към продукта. The Barn е всепризната пекарна за кафе, а teapigs и Paper & Tea са великани в света на чайовете. 
 
снимка: Радина Ганчева
 
НЯКОЙ ПРЕДАДЕ ЛИ TИ KNOW-HOW ИЛИ СЕ УЧЕШЕ В ДВИЖЕНИЕ?
Инвестирах опита, който съм трупал през кариерата ми в сферата на продажби на нови автомобили, но определено нямам никакъв опит в продажбата на специално кафе и чай. Уча се в движение, което прави начинанието много забавно. Постоянно следя и премислям всяка една стъпка на нашите клиенти. Освен това, в последните две години трупам ценен опит вкъщи. Всяка сутрин започва с “Направих ти кафе” и тестваме заедно със съпругата ми кафета от цял свят. После тя започна да отвръща с “Направих ти чай”.
 
снимка: Drekka
 
КЪМ КАКЪВ ТИП ПОТРЕБИТЕЛИ Е ОРИЕНТИРАНА СЕЛЕКЦИЯТА ВИ?
Усмихнати. Търсим обожателите и ценителите на специално кафе и чай. Хора, които искат да знаят какво точно има в чашата им. Търсим и експериментаторите, които искат нови емоции чрез различни вкусове и високо качество.
 
КОЛКО Е ВАЖНА ПОДРЕДБАТА НА ПРОДУКТИТЕ?

В нашия случай, все още, не е от значение, защото основно действаме като онлайн магазин. В момента от огромно значение е подредбата на уебсайта – от началната страница до последното съобщение, което получава клиентът след поръчка. Изключително времеемко е да поддържаш онлайн магазин, който да е винаги актуален, да предлага атрактивни промоции и да има модерна визия. Много разчитаме и на социалните медии като Facebook и Instagram – влагаме усилия почти цялото ни съдържание да е заснето локално.

 

снимка: Drekka
 
ВСИЧКИ СМЕ НАЯСНО С ЧУДОДЕЙНИТЕ СВОЙСТВА НА НАШИЯ ПРИЯТЕЛ ЧАЯТ. СПОДЕЛИ, ОБАЧЕ, КОЕ Е НАЙ-ПОЛЕЗНОТО КАФЕ. 
Най-полезното кафе е това, от което, след като отпиеш, първата ти мисъл е: “Трябва да споделя това преживяване с приятел!”. Искаме да даваме повод за социализация, споделяне, търсене на нови страсти. 
 

ИЗДАЙ НИ НЯКОЙ ТРИК (А ЗАЩО НЕ И ЗАКЛИНАНИЕ), КОЙТО ЧЕСТО ПРИЛАГАШ ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ЕДНО МАГИЧЕСКО КАФЕ.

Усмихвам се и се правя, че знам какво правя.  Шегувам се. Най-често прилаганият трик: Експериментирам. 

 

снимка: Drekka
 
КАК СПОДЕЛЯТЕ СВОИТЕ "АРОМАТНИ" ПОЗНАНИЯ?
В основата на нашата концепция е да разпространяваме и споделяме културата на специално кафе и чай. Затова организираме уъркшопи. Първият бе за филтрацията на кафе вкъщи. Предстои да обявим темата на следващия. Искаме да предложим интересни и полезни занимания, които да обогатяват хората и да разпространяват културата на специално кафе и чай.
 
 

 

Календар

  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н