Хора В КАДЪР Към рубрика

HALFBIKE

Halfbike e ново поколение продукт - хибрид между нормален велосипед и скейтборд. Не можете да си го представите? Е, много други успяха и събраха общо 973 764 долара в американския сайт за публично финансиране на стартиращи проекти Kickstarter. Нещо повече - това беше втора кампания за набиране на средства за проекта, продължила 25 дни и превърнала го в най-финансираното превозно средство в Kickstarter въобще. Зародишът на Halfbike се оформя покрай един конкурс за велосипеди в Сеул през 2010 г., когато Мартин Ангелов е още студент по архитектура в УАСГ. След това заедно с неговия състудент Михаил Кленов доразвиват идеята, която днес обикаля улиците и алеите по света и удивява всички. Повече за Halfbike от самия Мартин Ангелов:

 

 

Как се роди идеята за Halfbike?

През 2010 участвах в един конкурс за велосипеди и след дълго скициране се роди идеята за правото каране. По принцип обичам да опростявам разни неща до крайности и точно в такива моменти се появява нещо ново. Последва страшно бурен път на еволюция.

 

Какво отличава карането на Halfbike от обикновено колело?

Кара се доста по-различно, може да се каже, че е хибрид между колело и скрейтборд, кара се прав и се управлява не с ръце а с цялото тяло. Усещането понякога напомня на каране на ски, особено при спускане на наклони. Едно от основните му качества е, че е много малко и компактно, много лесно може да натовариш 1-2 в багажника на колата, лесно се комбинира с градски транспорт, дори сме влизали в киносалон с него без да притесним никого.

 

Какво е най-голямото предизвикателство при създаването на иновативен продукт като вашия?

Огромна част от концепциите остават на хартия, защото не се намира път за реализацията им. Най-важното в случая беше продуктът да се измисли технически до най-малкия детайл, както и най-ефективната технология за производство. Това представлява огромно количество труд, което много малко хора могат да разберат. Без тези две неща идеята остава на хартия.

 

Колко прототипа направихте преди да стигнете до финалния вариант и кой елемент ви създаде най-много трудности?

Много прототипи ни минаха през ръцете и краката. Това е начинът да си най-близо до реалността. Направихме две кампании за две години и продуктът се разви до неузнаваемост. Реално колелото има много движещи се части и трябваше да сме сигурни, че качеството ще е достатъчно. Една от най-инженерните задачи беше здравината на дръжката, тъй като избрахме органичен материал като шперплата. 

 

 

Защо според вас имахте такъв голям успех в кампанията за набиране на средства в Kickstarter?

Хората са жадни да пробват нови неща и да изпитват нови усещания. Мисля, че представихме това. Силно вярваме, че човек трябва да се движи възможно най-много и искаме да го правим по забавен начин. До голяма степен това си е нов спорт. Все още се изненадваме от социалния ефект на проекта. Хората те спират и започват да те разпитват за нещото все едно са видяла извънземно. Комбинацията на невиждано превозно средство, готин дизайн, оптимална конструкция, разумна цена и добре подготвена кампания създадоха вълна.

 

Колко прибизително хора в света карат сега Halfbike и къде е фокусирана по-голямата част от тях?

Трябва да произведем няколко хиляди колела, до сега сме пратили половината и до края на годината се надяваме да изпратим и другите. В щатите са половината от клиентите ни.

 

Кога функционалността може да бъде жертвана за сметка на външния вид на един продукт или обратното?

Аз предпочитам функционалността пред външния вид, но в последния модел, изчистената визия се роди точно от функцията, някакси двете се припокриха.

 

Имате ли вече идеи за нов подобен или пък напълно различен продукт? Какъв е той?

Ооо, идеи има много, но не обичам да говоря предварително.

 

Като изключим Halfbike, кой е вашият личен фаворит в продуктовия дизайн през последната година?

Много труден въпрос, ако ми дадете списък бих избрал. Може би мебелната система на Петър Захаринов TapeFlips. 

Календар

  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н