BRUM, BRUM



Микромобилността става се по-актуална тема. Градът расте, а скоростта на живота изглежда не се забавя - напротив. Устойчивото придвижване става приоритет и особено през пролетта откриването на лесен заместител на двигателя става все по-лесно. Една от най-добрите алтернативи за града се оказват електрическите скутери BRUM. BRUM пускат 50 розови тротинетки, които ще бъдат на разположение в София от 8 до 15 март, а средствата от периода ще бъдат дарени на благотворителната фондацията “1 от 8” за борба с рака на гърдата. Срещаме се с Йордан Георгиев и Александър Едмон, движещите сили зад BRUM Scooters, за да ни разкажат повече за историята, идеята и ценностите зад начинанието си.

Какво стои зад BRUM и как започна всичко?
А: Зад BRUM стоим аз и Йордан, като мениджмънт и един брилянтен екип от 10 човека, които работят по 24 часа, 7 дни в седмицата.
Й: Интересно е, че всичко започна от Мексико. Именно в Мексико за първи път видях тротинетки за споделено ползване и реших, че това е идеалният бизнес за нашия град, тъй като проблемите с трафика и замърсяването на въздуха в София продължават да се задълбочават. След повече от година преговори с партньора ни BIRD и много, много организация успяхме да пуснем BRUM по улиците.



Какво ви отличава?
А: Отличава ни това, че сме българска компания и че скутерът ни е един от най-добрите на пазара. Ние сме първият партньор на BIRD в света, който използва новия модел на тротинетката - този, който виждате по улиците на града днес.

Разкажете ни за кампанията си “Нека помогнем на 1 от 8 жени”.
Й: Тротинетките са продукт, който ни дава много голяма видимост в града. Искаме да използваме това предимство. За първата ни кампания тази година решихме да пуснем 50 розови тротинетки. Те ще бъдат на улиците от 8 март и средствата от целия оборот, генериран от тези 50 тротинетки в периода от 8 до 15 март включително, ще бъде дарен на благотворителната фондацията “1 от 8” за борба с рака на гърдата.

А: Розовите тротинетки изглеждат супер готино и със сигурност ще бъдат забелязани. Призоваваме всички, които не са пробвали и искат да допринесат за тази кауза, да го направят като слязат от автомобила си и през тези 8 дни отидат на работа или до вкъщи или просто да се побръмчат за удоволствие с розова тротинетка.

 



Какво е най-голямото предизвикателство с работата с иновативен продукт като вашия?

А: Микромобилността е нов вид бизнес - по-конкретно двугодишен в световен мащаб. До сега хората в България не са се сблъсквали с подобен вид услуга. Най-голямото предизвикателство, може би, е да накараме хората да възприемат това като начин на транспорт. Придвижването с BRUM е екологично и много по-бързо в градска среда от това с кола. Това, че може да се оставя и взима откъдето си пожелаеш, значително съкращава времето на пътуване. Знаем, че за да предоставим една добра услуга трябва да предложим на клиентите си присъствие и постоянство, на които да разчитат за ежедневното си пътуване и усилено работим, за да направим BRUM достъпен за всички.

 

Доколко сме отворени към този тип мобилност?
Й: Има ръст в използването на тротинетките през седмицата, което означава, че нагласата на хората се променя. Промяната ще дойде по естествен път, тъй като всички виждаме и страдаме от задръстените улици и мръсния въздух в столицата. Всеки от нас рано или късно се опитва да намери алтернатива на това да чака в задръстване и да губи време в търсене на място за паркиране.
А: В един оптимален сценарий хората биха ползвали колите си до буферните паркинги на метрото, с метрото биха стигнали до центъра, а в центъра биха стигали за минути до крайната си дестинация с BRUM. Идеята на услугата е тя да бъде довеждащ транспорт - връзка между съществуващата мрежа на градския транспорт с крайната дестинация на клиентите.



Без какво не може един град и какво си пожелавате за бъдещето на София?
Й: Хората правят града, съответно града не може без хората. За нас е голямо удоволствие да виждаме как София расте. Много от нас се оплакват, че столицата ни е пренаселена, но в същото време този ръст е знак за един икономически център - процъфтяващ град и това само може да ни радва. София започна да предизвиква голям туристически интерес, много чуждестранни фирми избират да инвестират тук, като в същото време млади българи се завръщат от чужбина за да работят отново тук, което е страхотно.

Какви са стъпките за безпроблемно BRUM-чене?
Й: За да BRUM-чиш, първо трябва да изтеглиш приложението на BIRD. 
Много хора ни питат къде се пускат стотинките на тротинетката - регистрацията става с дебитна или кредитна карта, а не със стотинки. При регистрация трябва да въведеш първоначален депозит от 5 лв, който остава под формата на кредит за бъдещи пътувания, като можеш да избереш и по-големи суми, които ти дават бонус кредит. Това е единствения начин за идентификация в приложението ни при регистрация. След това сканираш QR кода, намиращ се върху кормилото на тротинетката, и тя се отключва. За да тръгне ел. моторът, трябва да се бутнеш с крак и да натиснеш палеца с дясната си ръка.

BRUM-овете не трябва да се карат по тротоарите, а в най-дясната част на пътното платно. Молим всички наши клиенти да бъдат внимателни и отговорни, когато се качват на тротинетките ни и да не го правят след употреба на алкохол или наркотици!




 

Какво бихте казали на хората, които все още не са се осмелили да използват скутерите?

А: Бих дал пример: Една възрастна жена се поинтересува от тротинетките, но я беше страх да се качи и да пробва. След дълго убеждаване, най-накрая се нави и без да преувеличавам не слезе от скутера в продължение на 3 часа. Искрено се забавляваше.

фотограф: Антония Баръмова


Календар

  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н