# РАЗЛИЧНО. ЧЕШКО



Стремежът да бъдем различни е съвсем естествен в този глобален свят. Докато някои се опитват да допринесат всичко да се уеднакви, то други се стремят да разнообразят ежедневието с изкуство, с чувство за хумор и с вглеждане в добрата страна на корените си. В този дух е и новата кампания на Starobrno, с която марката провокира разбирането за различното чрез серия от инсталации и творчески послания. Вероятно вече сте попадали на различни текстове с #различно, които наизникнаха из София, Пловдив, Варна и Бургас. Те са плод на поредните успешни колаборации между Starobrno и редица родни артисти, сред които Жлъч, Григоров и Destructive Creation.

Но да започнем историята малко от по-назад, за да открием и корените на тази различност. Известната чешка бирена марка идва от едно малко познато място, пресечна точка на високите технологии и изкуството. Различни лица намират общ език, за да придадат неповторимата динамика и очарование на град Бърно. Град, който диша с ритъма на модерните градски хора и в чийто вени тече хилядолетна история, обвита от митове и легенди.




 

Най-известната от тях гласи: Преди стотици години един дракон превръща Бърно в свое свърталище. Търговските кервани започнали да избягват града, жените спрели да ходят на пазар, а детският смях се превърнал само в далечен спомен. Всички планове на градската управа да се справи със звяра удряли на камък. И така, докато не се появил един човек, който притежавал не само кураж и находчивост, но и ясен план как да се справи със звяра.

Той измайсторил специален капан, с който да се отърве от дракона – торба от овча кожа, напълнена с вар, която хвърлил в местната река. Драконът набързо изял плячката и ожаднял толкова много, че започнал да пие вода, докато стомахът му избухнал от погълнатата течност и вар. Когато извадили безжизненото му тяло, гражданите на Бърно разбрали, че всъщност страшният дракон е крокодил, който и до днес виси от тавана на старото кметство в града.

И както драконът се оказал нещо различно, така и Starobrno е различно от очакванията за скучен чешки бранд. А уличната поезия и причудливите арт инсталации са само началото на кампанията на Starobrno, като от бранда подготвят нещо още по-интересно под мотото #различно, което ще видим съвсем скоро. Различно, нали?

 



Календар

  • П
  • В
  • С
  • Ч
  • П
  • С
  • Н