Четвъртото издание на Фестивала за илюстрация и графика FIG. 4 отново залага на умело курирана програма от изложби, работилници и различни други събития с местни и международни участници, които ще се впуснат в темата за мъглата, обгърнала абстрактното
Четвъртото издание на Фестивала за илюстрация и графика FIG. 4 отново залага на умело курирана програма от изложби, работилници и какви ли не други събития с местни и международни участници. Тази година, размивайки границите на фигуративното изкуство с мистиката, обгърнала абстрактното, FIG. ще се потопи в мъглата и накратко ще се превърне във FOG. “За разлика от кристално ясната и обречена реалност на бедата и провала, задимената и неясна несигурност съдържа и капка надежда за по-добър и по-позитивен край“, казват организаторите от KO-OП, които ще са домакин и на традиционната откриваща групова изложба на 7 юни. Мъглата на FOG. ще продължи да се стеле из програмата и в следващите дни ще обхване пространствата на Регионалния исторически музей в София, Octopus Art Space, Bobbina, Sito Studio, Belka Studio и Hyperspace. Какво да очакваме? Работилница за анимация с Иван Богданов и Весела Данчева от Compote Collective, изложба и работилница за политически плакати от виенския колектив Soybot, самостоятелна изложба на Мария Илиева, флипбук работилница с ризограф от берлинското студио DTAN, разговори за типография с Лена Вебер и френското дуо SUPERSCRIPT², прожекции от GIF и VAV, както и още куп любопитни събития, за които подробно може да се информирате на fig.bg
DTAN е независимо творческо студио базирано в Берлин, специализирано в графичен дизайн и печат. Вдъхновени да търсят красотата на несъвършенството, те се стремят да слеят аналогови и цифрови техники и стилове. Джулия Шимауц и Бианка Бранднер ще проведат работилница за създаване на ризо флипбук в Slopi Kopi, по време на която всеки ще може да създаде собствена книжка с отличителни текстури и живи цветове.
Франческа Алберго представа работилницата Dressing Up The Cadavre Exquis. Чрез плъстене с игла, участниците ще експериментират със създаването на изображения, върху стари плетени дрехи, с цел да им придадат нов живот. Уъркшопа иска да проучи концепцията за “загуба на контрол“ върху фигуративни изображения чрез въвеждане на случайност в творческия процес.
Лена Вейбър е дизайнер на графични системи, шрифтове и креативен кодер, фокусирайки работата си върху разработването на инструменти за дизайн и типографски системи. Един от тримата лектори в панела Talk, Type, Talk на 14 юни и участник в груповата изложба откриваща се на 7 юни в галерия КО-ОП. Нейният подход често е базиран на компоненти и е вдъхновен от програмирането, като същевременно постоянно преосмисля обвързаните със системата ограничения като двигател за вдъхновение. Нейният криптируем градиентен шрифт “Gradial” e представен в Its Nice that и в Type01 Magazine и може да се използва като конструктивен комплект за илюстрации, визуализации и шрифт.
Superscript² е студио за графичен дизайн, работещо върху различни медии за използването му. Основана в Лион, Франция през 2006 г. от Пиер Делмас Були и Патрик Лалеманд ще изнесат лекция за шрифт по време на лекционния панел Talk, Type, Talk на 14 юни в Hyperspace.
SOYBOT е микроиздателство и артистичен колектив от Виена с фокус върху печата и перформативната рисунка. Освен работилницата за политически плакати, която ще проведат в Slopi Kopi, тяхна изложба ще се открие на 13 юни в пространствата в подлеза под Президентството. Чрез игрив, отворен и приобщаващ подход “Sugar Whip andBread” ще покаже колаж, свързващ различни произведения като предмети, картини и рисунки от колектива.
Кино прожекцията Glasfilm Workshop на VAV, департамента за движещи се изображеия към академията Герит Ритвелд ще бъде последното събитие от програмата на фестивала. На 16 юни в културно простанство Бобина, ще можем да видим резултати на студенти първи курс, които са анимирали една ролка 16 мм прозрачен филм. Всеки участник получава 3 метра филм и анимира 15 секунди при 24 кадъра в секунда, което е 360 кадъра на човек. Преди да започнат процеса на анимиране, учениците създават 15 секунди звук, който се отпечатва върху филма. Когато филмът се прожектира, звукът се възпроизвежда оптично. Студентите се насърчават да експериментират с материали, вариращи от мастила, фолио и летрасет, заедно с анимационни техники като наслояване, надраскване и анимация с намеса.
FIG. 4 е между 7 и 16 юни. в КО-ОП, Octopus Art Space, Регионален исторически музей, Sito Studio, Belka, Bobbina и Hyperspace.
Изложба в DOT показва новооткрита част от архива на Панайот Бърнев и ежедневието в столицата през 1970-те
Специалното пето издание на международния документален филмов фестивал се завръща на двойно повече локации в сърцето на столицата, както и онлайн за онези, които ще дерзаят в страната
Пионерите на пустинния блус и носители на “Грами“ от 2012 г. Tinariwen правят първия си концерт в България през септември