Лиа Родригес: жената-танц на Бразилия

Лиа Родригес е водещо име в света на съвременния танц. Нейната биография до голяма степен съвпада с развитието на това изкуство в Бразилия. На 7 юни 2025, в рамките на One Dance Festival в Пловдив, тя ще гостува за първи път в България с най-новия си спектакъл "Borda", а през февруари ще стане ясно дали ще спечели наградата Rose, наричана “Оскар” на съвременния танц.

3XPER1ENCE: Четири фестивала в едно преживяване

Платформата 3XPER1ENCE ще обедини четири международни фестивала през октомври и ноември за едно по-силно преживяване на съвременното сценично изкуство

Светът е сцена и всички сме драг артисти на нея

Защо драг културата и ЛГБТИ+ правата са все по-често на фокус в културните конфликти, а превъплъщението и преобличането стават обект на идеологически спорове

Косплей културата в България има вече близо 20-годишна история и от хоби за някои това се е превърнало в професия

Тялото като плод на спекулативна реалност

Срещаме се с Неда Ружева – един от основателите на танцовия колектив Trevoga, който ще представи своя спектакъл “11 3 8 7“ на 25 май в рамките на One Dance Festival в Пловдив

Брандон Масел за танца, покорил света

Броени дни преди откриването на One Dance Festival се срещаме с Брандон Масел, една от движещите сили зад френската танцова компания MazelFreten

Хореография за коса: Довидас Стримайтис

Изгряващият хореограф Довидас Стримайтис за танца като изкуство на физическия (само)контрол и спектакъла "Hairy", който ще видим на One Dance Festival на 12 май

Хореографският космос на Еврипидис Ласкаридис

“Лапис Лазули“, новия спектакъл на гръцкия хореограф Еврипидис Ласкаридис ще видим на сцената на One Dance Festival и то само седмици след неговата световна премиера в Атина

Оля Малинова за стендъп жанра, който допреди десетина години изглеждаше като запазена западна марка, а днес се е наместил трайно на почти всяка малка и голяма сцена в страната

Теория и практика на българския стендъп с Димитър Донски

Димитър Донски за стендъп жанра, който допреди десетина години изглеждаше като запазена западна марка, а днес се е наместил трайно на почти всяка малка и голяма сцена в страната

Теория и практика на българския стендъп с Дими Деянски и Моника Найденова

Дими Деянски и Моника Найденова за стендъп жанра, който допреди десетина години изглеждаше като запазена западна марка, а днес се е наместил трайно на почти всяка малка и голяма сцена в страната

Здравей’чи от Лили Гелева

На Вито майка му, актрисата, природозащитник, автор на подкаста "Свободно падане", музика и здравословни рецепти Лили Гелева и способността ѝ да си казва по смешен начин нещата, над които иначе ще мисли излишно дълго

Танцът на многоглавото тяло

Новият пърформанс на Ясен Василев изследва колективно тяло и неговите възможности за движение

Дебютната site specific пиеса на младата режисьорка Мария Страшилова обединява театър и кино, за да разкаже историята на спасяването на най-стария киносалон в София – „Влайкова“

Зад кулисите на „Критична маса”

Хореографката Силвия Чернева за режисьорския си дебют в сценичните изкуства, архитектурата на танца и ролята на публиката в света на съвременните изпълнителски изкуства

3XPER1ENCE за всеки

Платформата 3XPER1ENCE обединява трите международни фестивала ACT за свободен театър, Da Fest и Aerowaves in Sofia и превръща столицата в гореща точка за съвременно изкуство

Марко Д`Агостин: Танцът е честен договор с публиката

Италианският хореограф представя спектакъла си Best Regards на 24 май, в рамките на One Dance Week 2023

Сцена

Хванат в движение

Владимир Груев, който се занимава професионално с нещата, които му дават свобода

Сцена

Здравей’чи от Лили Гелева

На Вито майка му, актрисата, природозащитник, автор на подкаста "Свободно падане", музика и здравословни рецепти Лили Гелева и способността ѝ да си казва по смешен начин нещата, над които иначе ще мисли излишно дълго

Сцена

Самуел Финци и смекчаващите вината обстоятелства

След „Януари“ и преди мартенското гостуване в София със спектакъла „Един кон влязъл в бар“, Самуел Финци ни разказва защо на сцената е по-важно да действаш и мислиш, отколкото да чувстваш

Сцена

Светът е сцена и всички сме драг артисти на нея

Защо драг културата и ЛГБТИ+ правата са все по-често на фокус в културните конфликти, а превъплъщението и преобличането стават обект на идеологически спорове

Сцена

Говори сцената: Жана Пенчева

Имената на съвременния танц, които превръщат музиката, движението и сценичното действие в смисъл за себе си и другите.

“Необичайното семейство” на Клер Дюран-Друен

Клер Дюран-Друен представя премиерно спектакъла си „Необичайно семейство” в рамките на One Dance Week

Айелен Паролин за танца в неговата най-искрена форма

Аржентинската хореографка представя спектакъла „Простичко" на 20 май в рамките на юбилейното издание на One Dance Week

Моето тяло, моят танц

Създателите на “Антистатик” – Ива Свещарова, Вили Прагер и Стефан А. Щерев за свободата на тялото и фестивала като поле за изява на дръзките и смелите

Какво прави К-поп музиката световен феномен, защо българското танцово общество е едно от най-големите в Европа и кои са тези, за които всичко това е начин на живот

Сцена "Нова надежда": Емилия Тончева

Насочваме прожекторите към новите лица от българския театрален афиш, чието развитие ни напомня, че за таланта възраст няма

Сцена "Нова надежда": Любомир Колаксъзов

Насочваме прожекторите към новите лица от българския театрален афиш, чието развитие ни напомня, че за таланта възраст няма

Сцена "Нова надежда": Александър Тонев

Насочваме прожекторите към новите лица от българския театрален афиш, чието развитие ни напомня, че за таланта възраст няма

ЗРИТЕЛНА ОБИКОЛКА

Няколко театрални постаовки, които препоръчваме да видите тази пролет

След „Януари“ и преди мартенското гостуване в София със спектакъла „Един кон влязъл в бар“, Самуел Финци ни разказва защо на сцената е по-важно да действаш и мислиш, отколкото да чувстваш

Ани Васева и теорията на големия хаос

За близо 15 години “Метеор” изгради различен тип мислене за театралното изкуство

Александър Евтимов – Шаманчето за поколението, което спря да чака

Музикантът, основна част от общността на BigBanda, намира нови предизвикателства в писането за сцена и вярва, че смелостта се отплаща

Задкулисни герои

Тръгнахме на пътешествие в търсене на добрите невидими духове на театъра и научихме, че най-голямата тайна на занаята е, че всеки път е различно

Сцена "Нова надежда": Даниел Кукушев

Насочваме прожекторите към новите лица от българския театрален афиш, чието развитие ни напомня, че за таланта възраст няма

Насочваме прожекторите към новите лица от българския театрален афиш, чието развитие ни напомня, че за таланта възраст няма

Пространствена драматургия

Изложбата ще представи творбите на над тридесет български художници-сценографи от различни поколения

Въображение на тялото и душата

"При мен всичко става трудно, с много усилия, но накрая е точно такова каквото трябва да бъде", споделя Мартина Апостолова

Живот наопаки

Рин Ямамура или как една японка избира да учи куклена сценография в България и какво е “спален човек“

Театрален и телевизионен барут

За Ана Батева, един от водещите млади театрални режисьори в България, да си македонец у нас днес е да си между чука и наковалнята

ЗАРЕДИ ОЩЕ