Хореографският космос на Еврипидис Ласкаридис

“Лапис Лазули“, новия спектакъл на гръцкия хореограф Еврипидис Ласкаридис ще видим на сцената на One Dance Festival и то само седмици след неговата световна премиера в Атина

Обемните картини на Ангелика Радева като частици споделено време

Изложбата “Частици време” на Ангелика Радева е в ДОМ до 10 април

Димитър Донски за стендъп жанра, който допреди десетина години изглеждаше като запазена западна марка, а днес се е наместил трайно на почти всяка малка и голяма сцена в страната

новият брой В новия брой на “ВИЖ!” проследяваме възхода на стендъп сцената у нас през очите на хората, които я развиват, как мийм културата се превърна в основна част от обществения диалог, защо съвременното изкуство въздейства най-истински, когато дразни и хапе и на какво се дължи залязващото влияние на комедията в киноиндустрията. А има ли моменти, които няма как да се погледнат от забавен ъгъл? Както казва актрисата Лили Гелева на следващите страници: “Не усещам времето напоследък като плодородно на смешни новини, даже напротив…”.

Оставяме ви с думите на писателя Алек Попов, който почина на 22 март на едва 58-годишна възраст и остави богато литературно наследство от книги, които поглеждат по едновременно сатиричен и многопластов начин на света около нас и света преди нас:

“Хуморът няма как да е стерилен, той е обратното на това – провокативен, често нецензурен, дори нараняващ. Но ни помага да съхраним критичното си отношение към действителността и към нас самите, имунизира ни срещу болезнената изнеженост на възприятията ни. Войните, включително и семейните, възникват, когато хората изгубят чувство за самоирония и самокритичност. Когато се пропият от егоизъм и мания за величие, от идеи за историческа мисия и непогрешимост.”
Април 2024 / # 132
Тема
Теория и практика на българския стендъп с Оля Малинова

Оля Малинова за стендъп жанра, който допреди десетина години изглеждаше като запазена западна марка, а днес се е наместил трайно на почти всяка малка и голяма сцена в страната

Теория и практика на българския стендъп с Димитър Донски

Димитър Донски за стендъп жанра, който допреди десетина години изглеждаше като запазена западна марка, а днес се е наместил трайно на почти всяка малка и голяма сцена в страната

Теория и практика на българския стендъп с Дими Деянски и Моника Найденова

Дими Деянски и Моника Найденова за стендъп жанра, който допреди десетина години изглеждаше като запазена западна марка, а днес се е наместил трайно на почти всяка малка и голяма сцена в страната

Мийм ли бе да го опишеш

Калоян Поповски за тенденциите в онлайн хумора, можем ли да погледнем към вайръл феномените критично и колко лесно е забавното съдържание да се превърне и в дезинформация