Базираният във Виена художник Клеменс Волф гостува в София с цели две самостоятелни изложби. В тях той изследва напрежението между идеи и материали, за да предизвикат нови естетически хоризонти. До 15 юни в галерия +359 можем да видим „Tension“, в която се преплитат скулптура, живопис и инсталация, а изложбата „Plus-Minus“ e галерия Charta до 29 април, в рамките на мащабен проект, подкрепен от To Collect Contemporary Art. Двете изложби са хармонично свързани в артистично изследване, чиято основа е идеята, че напрежението се проявява както като физически сблъсък между противоположни сили, така и като състояние на помирение и равновесие между тях.
„Tension и Plus-Minus завземат пространството изцяло, дори по стълбите, като постепенно деконструират представата за обикновено пространство и го разширяват. И двете изследват напрежението, но от различни гледни точки: докато „Tension“ се фокусира върху физическото и пространственото, „Plus-Minus“ го разглежда като вътрешна динамика, преплитане на отношения, което изплува чрез цветови контрасти и формални връзки“, споделя кураторът Доменико де Кирико.
„Tension“, галерия +359
Волф завършва Университета по изкуства в Линц и още по време на следването си там се потапя в очарованието на износени и изоставени материали – от огради пред сметища до изоставени складове и недовършени сгради. От самото начало на своя творчески път той се фокусира върху красотата на разпадането и преходността и този афинитет към преобразуване на отпадъчни материали в изкуство се превръща в отличителна черта на неговата работа.
Границата между живописта, скулптурата и рисунката е от голямо значение за Волф, чиито творби се отличават със силно ярка палитра и лъскав аспект, придаващ интензивност на деликатните парашутни въжета. Изборът на такъв лек и въздушен обект като парашута извиква фундаменталната представа за гравитацията.
„Tension“, галерия +359
„В последните си творби той поставя основния си фокус върху процеса на трансформация, преследван от собствената му история“, разказват от Галерия +359, като допълват, че стари парашути, обект на страстта на самия художник, се превръщат в чувствени обекти, потопени в епоксидна смола и трансформирани в скулптури и картини. Всяка гънка е подредена внимателно и оставена да изсъхне, разкривайки свят, който е почти органичен.
„Plus-Minus“, галерия Charta
„За художника парашутът не е просто практичен предмет, а символ на напрежението между желанието за свобода (издигането) и тежестта на гравитацията (спускането). Обработени с епоксидна смола, тези парашути се превръщат във внушителни скулптури, разкриващи осезаемия контраст между материала и обработката. Получените гънки и форми отразяват дълбоко изследване на крехкостта, баланса и устойчивостта“, допълва Доменико де Кирико.
.jpg)
Носител на престижни награди, сред които Strabag Artaward (2009) и наградата Anton Faistauer (2011), Волф е познат в Европа, Турция, Израел, САЩ и Китай, а негови творби са част от колекциите на Албертина във Виена, Strabag Artcollection и Artothek des Bundes Vienna.