Димитрис Георгиев е български режисьор и сценарист. През 2020 г. се дипломира в НАТФИЗ ,,Кръстьо Сарафов“, специалност „Кино и телевизионна режисура“ в класа на проф. д-р Дочо Боджаков. Автор е на седем късометражни филма, множество музикални клипове, зад гърба си вече има издадена книга и неуморно работи по нови и нови проекти. През 2021 година, Димитрис Георгиев става част от престижната селекция на “TALENTS SARAJEVO” - платформа за изгряващи професионалисти в киноиндустрията.
Преди повече от пет години, на 3 април 2018 година, двама затворници успяват да избягат от Софийския затвор посред бял ден. Няколко месеца по-късно единият намира смъртта си по време на престрелка, а другият е все още в безизвестност. Бягството, заснето от охранителните камери, се случва като на филм, а две години по-късно действително се превръща в такъв. „Заедно без теб“ на режисьора Димитрис Георгиев пресъздава тази сага в една изключително въздействаща 30-минутна игрална продукция.
Кадър от филма „Заедно без теб“
Въпреки че е базиран на реална история, филмът не следва напълно фактологията. Вместо това, действителност и художествена измислица са преплетени в болезнен и суров криминален трилър. Сюжетът се впуска в събитията около бягството от затвора на Виктор (Димитър Иванов) и Тео (Стоян Дойчев) – двама убийци, които не си приличат по нищо друго освен по извършените престъпления. Виктор е безскрупулен, хитър и хладнокръвен рецидивист, а Теодор – страхлив и невротичен тип, който често губи контрол над емоциите си, но все пак проявяващ определени форми на съчувствие. Макар да е трудно да си представим как бихме симпатизирали на подобни герои, сценарият, дело на Марий Росен и Димитрис Георгиев, прекрасно извежда образите и ги представя в тяхната амбивалентна същност и взаимна динамика.
Кадър от филма „Заедно без теб“
Парадоксално, ако за лишения от съвест Виктор има съмнения, че е бил набеден за убийствата, то за по-чувствителния Тео това не седи под въпрос. Дали пък крайното поведение на Виктор не е заслепение, породено от гняв и желание за мъст, понеже някой го е натопил? От друга страна начинът, по който се случва убийството, извършено от Теодор навява мисълта, че страда от много сериозен вътрешен конфликт, а може би някаква форма на психично разстройство? Макар и да не можем да ги оневиним, все пак ги виждаме по човешки уязвими и неедностранчиви, жертви, както на собствените си решения, така и на обстоятелства и сили извън техния контрол. Зрителят е поставен пред морално затъмнение, в невъзможност нито да ги оправдае, нито да ги осъди напълно, в постоянно привличане и отдръпване от тяхната иначе отблъскваща трагедия.
Кадър от филма „Заедно без теб“
Все пак в безрадостните коридори на тази история се появява пролука за надеждата. Макар и това да не е победа за правосъдието и справедливостта, то може би е някакъв шанс за лично изкупление, осъзнаване и промяна в по-добра посока, която хипотетично би могла да се превърне в нещо положително и надличностно. Финалните кадри, в които Тео ни разхожда из Пиаца Навона, пред фасадата на Пантеона и Фонтан ди Треви, сякаш нашепват за някакво вътрешно прозрение и умиротворение, което се случва вътре в него. За първи път от началото на историята го виждаме наистина спокоен и принадлежащ на себе си.
Кадър от филма „Заедно без теб“
Действието във филма е представено безкомпромисно и натуралистично, а печалната съдба на персонажите се разкрива в добре премерен танц от ретроспекция и настояще. Черно-бялата картина на оператора Дамян Димитров резонира на мрачните събития, които се разкриват. Страх, съмнения, жестокост, насилие и страдание са се пропили в душите на всички замесени. Няма как да не отбележим страхотната игра на двамата актьори. Димитър Иванов, които в разрез с обичайното си амплоа на комик и вентролог, убедително влиза в кожата на страховит престъпник, а Стоян Дойчев, по-известен с участието си във филма „Възвишение“, умело се превъплъщава в ролята на нестабилен и необичайно чувствителен беглец от закона. „Заедно без теб“ е филм за тежките и безмилостни последствия от нашите действия, за натиска, който ни оказва средата, в която живеем, за неподозираните експлозии на човешката емоционалност и за изпепеляващите сили на гнева и жаждата за отмъщение.
Филмът може да бъде гледан в платформата на "Кинематограф" ТУК.