Той е танцьор, хореограф, електронен музикант и тези редове не стигат да разкажем за всичко, с което се занимава
Представете си, че сте 11-годишно момче. Едно 11-годишно момче, което живее в квартал “Люлин”. През 90-те години. И сте пълни с адски много енергия, както всички момчета на тази възраст. Как я канализирате? Тогава борците са доста модерни, така че може би се захващате със силов спорт. А и силов спорт в България по онова време е най-близкото до бизнес образование – най-лесният начин да започнеш бизнес, пък бил той и сенчест. Обаче не, ти имаш друга идея. Записваш се на уроци по танци. Смело решение. Както сигурно вече сте се досетили, точно това прави героят на този материал – Станислав Генадиев. И разбира се, приятелите му в квартала го спукват от подигравки. Но това е и моментът, в който той се научава да не обръща голямо внимание на това какво говорят другите.
Превъртаме малко над 20 години напред. Днес Станислав е награждаван танцьор и хореограф с множество спектакли, а освен това е и техно продуцент с няколко различни проекта – Hypnos, Genda и RoboKnob. Накратко, той е тотално обвързан с музиката български артист, за когото си струва да научите.
Фотограф: Диляна Флорентин
Първо беше танцът
Увличането по танца кара младия Станислав да кандидатства в Националното училище по танцови изкуства (тогава Държавно хореографско училище). С помощта на неговата леля, която е музикант, изучава усилено пиано и музикална теория.
Фактът, че на 17 години, още преди да завърши училище, той вече е професионален танцьор в Софийската опера и балет, както и част от турнетата на една от най-престижните групи за модерен танц в страната – балет “Арабеск”, е поредният знак, че е избрал правилната посока в живота. На 19 години заминава за Швейцария и става част от танцова група в Женева. “Оттам започна и творческата ми кариера като хореограф и продуцент.”
На това поприще Станислав работи най-вече с Виолета Витанова. “До ден днешен заедно създаваме и продуцираме представления и проекти в сферата на сценичните изкуства. Носители сме на две награди “Икар“ и сме представили работата си на множество фестивали в страната и Европа.”
Първият им “Икар“ е за танцовия спектакъл Imago, а впоследствие печелят наградата и за хореографията им в спектакъла “Хамлет“ на Явор Гърдев. “Явор е прекрасен човек и ни даде свобода да бъдем такива, каквито сме като артисти. Нещо, което е все по-рядко срещано в днешно време.“
Освен хореография за театрална сцена, Станислав създава и танц за камера. Наскоро завърши и своята трилогия – Ecstatic Boost, Initial Boost и Primal Boost.
Музиката е техно
Именно когато започва да изучава музикална теория като ученик, се заражда и сериозното му отношение към музиката. Горе-долу в този период се среща и с електрониката. Случайно, по радиото. “Попаднах на предаване за електронна музика. Мисля че беше по радио “Тангра”, може би към 1997 98 г. След това със съучениците ми започнахме да слушаме късните предавания за drum&bass и техно музика по различни радиостанции. Беше супер интересно, повечето си ги записвахме на касетки и си споделяхме сетове и предавания. Слушахме адски много Orbital, Crystal Method, Prodigy, Sven Vath, Massive Attack, The Chemical Brothers, Fat Boy Slim и българския проект “Тибетски Сърца.”
По това време се случват първите стрийт паради в София, с които се заражда рейв културата в България. “Бяха велики времена!” От просто фен на тази култура – Станислав става част от нея.
Неслучайно в края на април тази година той свири на събитие, посветено точно на тази епоха – представяне на фотокнигата на “Български рейв архив” в отворилия наскоро клуб ДОМ. Там той беше заедно с Ясен Георгиев и техния общ техно проект. Станислав и Ясен се срещат случайно и през 2015 г. започват да правят музика с аналогови синтезатори. Наричат проекта си RoboKnob. “Появи се от чистата нужда и на двама ни да свирим и създаваме музиката, която обичаме, на живо.” Заедно имат няколко издания, като двете най-отличими са EP-то Dexydi, издадено на плоча през бутиковия берлински лейбъл Macro, както и албумът In From The Storm, който е в колаборация с единия от основателите на лейбъла Стефан Голдман. “Благодарен съм за тази среща и за музиката, която създаваме. За мен е изключителна чест да съм част от такъв проект.”
RoboKnob (Станислав Генадиев и Ясен Георгиев), снимка: Александър Владимиров
Продуцентската работа на Станислав обаче започва още преди RoboKnob. Първият му проект Genda е насочен към експерименталното електронно звучене с примеси на дъб, брейкс и джаз. С него създава музика за танцовата компания на неговия приятел Светлин Травис, който работи и живее в Амстердам – Manifest Dance Company. Той продължава да прави музика за него и до ден днешен. След известна пауза този проект ще се завърне скоро с два албума, върху които Станислав работи през последните години.
По-активният му музикален проект в момента е Hypnos, с който прави ембиънт техно. Съвсем наскоро той изкара ново издание – atom. Четирите трака вътре са описани като отразяване на интересите на Станислав в спиритуалното, хипнозата, шаманизма и начините, по които те проникват в съвременната култура. “Hypnos е проект, който черпи вдъхновение предимно от езотерични и окултни практики и вярвания, но и разглежда абсолютно научно доказаните факти за нашата вселена и материален свят.“
Тези, които не са успели да видят Станислав на живо като техно артист в ДОМ, по време на събитието на “Българския рейв архив”, този месец имат още един шанс да го направят през май, когато той ще бъде част от новата клубна серия, посветена на електронната компилация Eastern Depths на българския лейбъл Mahorka и артистите, издавали в нея. Станислав е бил куратор на няколко издания от компилацията. Първото събитие ще се проведе на 11 май, отново в ДОМ, и освен проекта Genda, ще включи и българските артисти Niandraz и Kanz. Там може да намерите Станислав, да му кажете “наздраве“ и да поздравите днешната версия на онова 11-годишно момче за смелия избор.
Февруари е кратък, но интензивен и предлага всичко – от рок и джаз до електронна музика и експериментални звуци
Даркуейвът, пост-пънкът и готическата естетика са навсякъде по оста между ъндърграунда, миймовете и модата. Защо всяко ново поколение се разпознава в тези жанрове? Корина Сукаров, група ВАС и SNAKEATSNAKЕ имат някои отговори.